יום שבת, 6 באפריל 2013

לטייל עם ילדים

הורים לילדים חושבים ללא הרף על דרכים להעסיק את ילדיהם בכדי שלא לשמוע את המשפט "אימא, משעמם לי!" המתיש. אחת האפשרויות המועדפות היא טיולים ופעילויות בחיק הטבע שבימים יפים משלבים בין מסלולים יפים, פעילות גופנית והעשרה לכל המשפחה.

ראשית, ישנה האופציה של עריכת פיקניק או קמפינג בחיק הטבע. ישנם פארקים הערוכים היטב לפעילות שכזאת וכוללים שולחנות, מתקנים, שירותים וכמובן - נוף יפייפה. מומלץ לבחור פארקים או שמורות טבע בהן ניתן גם לטייל מעט במסלולים שמתאימים גם לילדים.

הפעלת ילדים בחיק הטבע יכולה להיות מעשירה ביותר ומגוונת ביחס לפעילויות שמתקיימות בין כתלי הגן או הבית - ניתן ללמד אותם על צמחים ועל בעלי חיים או מאידך - על ארצנו הקטנה. חשוב שלא להעמיס במידע ולתת גם לרגליים ולעיניים לדבר, שכן כך תצטייר החוויה כיפה ונעימה ולא כמטלה.

טיולים שכאלו מתאימים גם להתארגנות של כמה משפחות עם ילדים יחד או רק בהיקף מצומצם. מומלץ להתארגן מראש מבחינת בחירת המסלול ולוודא כי הוא כולל אטרקציות שיכולות להתאים לילדים בגילאים המדוברים בכדי שלא ישתעממו. כדאי לשלב גם טיולי אופניים, שייט קייקים או אפשרויות אחרות של פעילות גופנית שמאוד מגוונת את הטיול.

אחת התוצאות האידיאליות של טיול שכזה המלווה בהעשרה, היא שתיווצר מעין שגרת טיולים בחיק הטבע עם הילדים אשר יהנו ללמוד ולרכוש חוויות חדשות בדרך זאת ואף יבקשו לעשות זאת ויעדיפו אותן על פני בהייה בטלוויזיה או משחק במחשב.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה