יום חמישי, 7 במרץ 2013

פעילויות בטיחותיות לגיל הרך

מגוון האפשרויות למשחקים, מתקנים או פעילויות לילדים מתפתח במיוחד בשנים האחרונות, ונדמה כי התעשייה המכוונת לילדים ולהוריהם נוגעת כמעט בכל בלוג, חברה, אתר או איש מקצוע. עם זאת, ככל שעולם הפעילויות לילדים גדל, כך גם גדלה הדאגה והסכנות אשר יכולות להזיק להם. לכן, יש צורך בשבע עיניים אשר ישמרו על הקטנטנים מכל משמר. ישנן כמה נקודות אשר יכולות לסייע בבחירת פעילות חדשה לילדים מבחינת הבטיחותיות:

ראשית, יש לוודא כי מדובר על מוצרים בעלי תו תקן. לעתים קרובות תסייע בחינה זאת לשלול רבים מהמתקנים אשר מוצעים לילדים כבר בשלב ראשוני. מחיר נמוך במיוחד ומכירה במקומות שמעוררים חשד אף הם מצביעים על בעיה בנושא האמינות והבטיחותיות.

המלצות וחוות דעת תמיד חשובות וכדאיות לפני רכישה או הזמנה של שירות לאירועים. בהקשר זה, חובה לוודא כי נציג או מפעיל מטעם החברה מגיע, מקפיד כי הכל פועל כשורה ומוודא כי אף אחד מהילדים אינו נפגע או מסתכן. מומלץ לקיים שיחה ראשונית ולוודא את כל הפרטים בשלב סקר השוק.
 
ישנם מתקנים ופעילויות שידועים כבטיחותיים ומומלצים לילדים - מתנפחים להשכרה לדוגמה, הם אופציה מצוינת - מדובר על מתקנים העשויים גומי בטיחותי שאינו פוצע את הילדים, היוצר מעין מתחם משלהם, המלא בכדורים ובשלל משחקים. המתנפחים עצמם מעוצבים לעתים בצורת מגלשות או נדנדות. בנוסף, השכרת מתנפחים מעודדת פעילות חברתית נעימה בקרב הילדים והיא מתאימה לילדים מגיל שנה ועד לגיל 6 -7 בערך.
 
מומלץ להיזהר מפעילויות המכילות חומרים מסוכנים, כמו גם קצוות חדים או חלקים קטנים אותם יכולים הילדים לבלוע בטעות. חברות אשר מתמחות בפעילויות לילדים בדרך כלל מחזיקות באתר מפורט ממנו אפשר להתרשם לעומק ולברר אודות ההתאמה לילדים בגילאים שונים. חברות אלו מקפידות גם על גישה חינוכית במיוחד ולכן הן מומלצות מאוד.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה